shortandtall.blogg.se

Mission impossible

Publicerad 2013-01-27 13:13:53 i

Jag sitter ensam medan Tessie uträttar lite grejer, tänkte att jag skulle sammanfatta Nha Trang och de senaste dagarna. Så jäkla mycket har hänt, hjärnan är helt full av nya intryck och ansikten. Vi tog oss till Vinpearl häromdagen (försökte lägga upp bilder men det tar verkligen en evighet) och det var ganska awesome. En helt egen ö som de byggt upp helt och hållet som en amusement park, ganska fascinerande att se.

Det första man ska säga om Nha Trang som turistort är att den är helt bombarderad av ryssar, dom är ÖVERALLT och allt står på ryska så det är väl inte jättespännande direkt men australiensarna och britterna väger upp en del. Efter en hel dag fylld med konstgjord sand, waterslides och ice Tea så tog vi linbanan tillbaka till fastlandet för att göra oss lite fina. Bara genom att minnas den senaste utekvällen så tog jag det väldigt piano och överlät ölsvepandet och gratis shotsen till frugan.

Den största charmen med Nha Trang är att den som turistort fortfarande är väldigt begränsad. Hotellen, hostlen och barerna ligger avskilt i ett kvarter så man gör bäst i att hålla sig där om det är backpackers man vill träffa. En annan sak som gör livet här ganska spännande är att vietnameserna håller en ganska låg nivå när det kommer till det engelska språket. Har blivit en hel del missförstånd på vägen ;) när T och jag stod i baren och skulle beställa något så sa vi till bartendern "surprise us" och han kommer tillbaka med två sprite, man kan inte annat än älska det.

Kvällen slutade inte som vi trott, vi blev vittnen till den värsta vietnamesiska dansen vi någonsin sett. ALLA utan jag och T var stenpackade. Vi stod faktiskt i baren och käre vatten till folk som inte var kapabla att stå på sina egna ben längre. Vi träffade på en kille, Benjamin, från Wales som var fullast av alla (kan vara den värsta fyllan jag sett) vi ledde honom till en stol runt kl 1.30 med en flaska vatten sen vet jag inte vad som hände mer med honom. För en gångs skull så bestämde vi oss för att vara stolta svenskar och kastade greenland grejen för lite ombyte. Tack vare det så träffade vi långa och korta Nick, irländaren Hogan och massa andra freaks. Helt klart rätt kväll att vara nykter, jag fick ut så mycket mer av det!!

Igår tog vi det bara lugnt, tog en promenad ner till stranden och njöt av en varm dag på stranden med mördarvågorna. Tessie, knäppskallen, hade skitkul medan jag bara ville klättra upp i knäet på henne. Helt plötsligt från ingenstans kom det såna monstervågor att man tappade all kontroll. Det enda man kunde göra var att försöka leta sig upp till ytan och hålla koll på vad som var upp och ner. Jag slogs upp mot stranden med bikinitoppen långt nere vid knäna, våghalsen hade svinkul.

Annars då, folk fortsätter stirra, skratta och peka, men man vänjer sig även vid det. Natten på tåget var hemskt, britsen var stenhård och vi delade rum med en surgubbe. Morgonen började bra imorse kl 5.30 med att kissa rakt ner i ett håll, man kunde se rakt ner på järnvägsspåret. Tur att man bara gjorde nummer 1 och medan tåget var i rörelse och inte stod på en station... Nu orkar jag inte skriva mer, Tessie skriver nog något kul sen.

Kram
D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela