shortandtall.blogg.se

Nya erfarenheter

Publicerad 2013-01-22 09:49:22 i

Och så står vi på vietnamesisk mark med 10.000.000 dong i plånboken. Allt är så annorlunda här och det är en aning överrumplande. Men vi tar allt från början, kommer bli ett rejält inlägg idag eftersom så mycket har hänt. Igår tog vi oss runt i Patong i Phuket för att njuta av vår sista dag i Thailand på ett tag. I vanlig ordning så var vi Hildur och Gretanus från Grönland och vi sprang på Stockholms-Daniel som Tessie utmanade i yatzy under en BRINNANDE sol på stranden. Värmen är så mycket torrare på västsidan än öst. Personalen på vårt hotell var helt fantastiska. Vårt plan mot Bangkok gick inte förrän 23.00 igårkväll så vi fick ställa våra väskor hos dom och låna deras privata dusch, och allas våran favorit Benny körde oss till flygplatsen till slut. Nu när man ligger på ett hotell i Ho Chi Minh så saknar man våra blommiga lakan på Joy's café och att snacka med Benny i receptionen.

Men alltså så spenderade vi ännu en natt på flygplatsens hårda stolar med en AC som verkar stå på -12 grader. Väl i Bangkok så insåg jag att jag glömt massa kläder i Phuket som jag lämnat in för tvättning, men försöker att inte tänka på det ;)

Bara för att vi inte ville betala 900 bath extra för varje flygning, på grund av att Air Asia är ett lågprisbolag så kostar ALLT extra, så valde vi att försöka få med våran 14 kilos packning in på planet som handbaggage med parfym, schampo och massa andra saker i som inte alls hör hemma i handbaggaget. Allt fick toppen tills vi kom till scanningen av väskorna. Men istället för att ens lägga märke till något av innehållet i ryggsäckarna så fick Tessie slänga en uppdrucken vattenflaska som låg i hennes tygpåse, "eftersom ingen vätska av något slag hör hemma i handbaggaget" Yeah right!!

Det sjukaste som jag någonsin upplevt någon gång tror jag sker när vi landat i Ho Cho Minh och ska leta efter taxi. Alla tittar på oss som vi var loppor, många ställde sig och pekade samtidigt som de öppet skrattade. Jag ska vara ärlig och säga att vi inte har en aning om i vilken del av staden som vi befinner oss, någonstans i närheten av tågstationen iaf. Inte sett en enda turist, inget står på engelska och det tog 20 minuter att förklara att jag inte letade efter schampo utan balsam. En del av utmaningen antar jag, inatt sover vi förhoppningsvis på nattåget som ska ta oss upp till Nha Trang, vi får se vad som händer där. Tror inte mottagandet kan bli sämre iaf, på plussidan så gjorde jag just om min manikyr för 6 kr !
Vi tog in på hotell över dagen bara för att kunna duscha och så, sånt som man får unna sig ibland även om vi är backpackers

Kram
D

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/4016649/images/2013/pic_50fe5118ddf2b30717710be0.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/4016649/images/2013/pic_50fe5118ddf2b30717710be0.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/4016649/images/2013/pic_50fe5118ddf2b30717710be0.jpg%3C/a%3E">https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/4016649/images/2013/pic_50fe5118ddf2b30717710be0.jpg" class="image">

Kommentarer

Postat av: Maj-Lis

Publicerad 2013-01-22 13:39:28

Ring Tantui så kan hon tolka. Var rädda om er KRAAAAAAAAM






























































Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela