shortandtall.blogg.se

Turning page

Publicerad 2013-01-18 13:29:44 i

Det går verkligen kasst att lägga upp bilder på bloggen från telen så det för bli när en dator finns tillgänglig. Vi har anlänt till Koh Phi Phi nu och det är verkligen så svenskt det kan bli i Thailand, de säljer Aftonbladet och man kan anta att alla på stranden är svenska tills motsatsen bevisats. Min bild av Thailand som målades upp på östkusten ser lite annorlunda ut jämfört med detta. Natten på båten gick bra, men Gud vad det gungade i början. Man fick på riktigt hålla i sig för att inte rulla ur sängen men sov ändå relativt gott :) vet inte om det beror på att man börjar vänja sig men inatt gjorde vi en resa på 16h, och det kändes inte alls lika tungt som man föreställt sig. Visst, man kände ju sig lika äcklig som om man sovit på toaletten men det är en del av upplevelsen. Sitter iaf just nu och äter lite pad thai men starka kryddor för att få bukt med min röda näsa som vägrar ge med sig. Vi kommer dock inte stanna länge på Phi Phi, redan imorgon åker vi vidare till en ö som sägs ha ett av världens bästa snorkelvatten. Tessie sitter och researchar medan jag uppdaterar bloggen, sånt som kallas teamwork. Jag saknar Koh Tao lite, turistkänslan var inte alls lika påtaglig som här och öns natur var helt fantastisk, absolut ett ställe som jag kommer åka tillbaka till .

Kram
D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela